Fizjoterapia sportowa to specjalistyczna dziedzina fizykoterapii, która pomaga sportowcom i amatorom sportu zapobiegać i wracać do zdrowia po urazach związanych z aktywnością fizyczną. Wyspecjalizowany w tej dziedzinie fizjoterapeuta sportowy Lublin oferuje spersonalizowane zabiegi dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego sportowca. Fizjoterapeuci sportowi zapewniają kompleksowy plan leczenia, aby pomóc sportowcom odzyskać zdrowie po urazach, zapobiec przyszłym urazom, poprawić wyniki i osiągnąć szczytową formę fizyczną. Celem każdego programu fizjoterapii sportowej jest bezpieczny powrót sportowca do uprawiania sportu tak szybko i skutecznie, jak to możliwe. Fizjoterapeuci sportowi pracują ze sportowcami, aby zdiagnozować przyczynę ich kontuzji, opracować indywidualny program rehabilitacji dostosowany do potrzeb danej osoby i pomóc jej w radzeniu sobie z bólem związanym z kontuzją.

Skupiają się również na pomocy sportowcom w budowaniu siły i stabilności wokół kontuzjowanego obszaru. Zabiegi z fizjoterapii sportowej mają na celu zmniejszenie bólu, poprawę elastyczności i siły, przyspieszenie gojenia się uszkodzonych tkanek, przywrócenie wzorców ruchowych i normalizację mechaniki stawów. Stosowane są również zabiegi takie, jak mobilizacja tkanek miękkich, techniki uwalniania mięśniowo-powięziowego, manualne mobilizacje stawów, aby pomóc sportowcom osiągnąć szybszy powrót do zdrowia po kontuzjach. Oprócz leczenia urazów sportowych fizjoterapeuta sportowy  oferuje również opiekę profilaktyczną w postaci oceny sprawności fizycznej dla sportowców chcących poprawić swoje wyniki. Oceny te obejmują serię testów, które mierzą zdolności funkcjonalne sportowca w odniesieniu do jego sportu, tak aby można było zidentyfikować konkretne obszary wymagające poprawy.

Poszukujesz profesjonalnego fizjoterapeuty sportowego w Lublinie?

Sprawdź Fizjo Access! Leczymy poszczególne partie ciała (kolana, biodra, plecy, głowa, nogi, ramiona, kolana) po urazach. Rehabilitacja sportowa może pomóc zarówno sportowcom, jak i osobom niebędącym sportowcami. Dlatego nasza oferta skierowana jest do każdego. Pomagamy złagodzić ból, zmniejszyć bolesność mięśni, zwiększyć zakres ruchu i elastyczność, poprawić koordynację i postawę oraz wzmocnić mięśnie osłabione urazem lub przeciążeniem. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat naszej oferty? Zapraszamy do kontaktu, chętnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości i odpowiemy na pytania.

Terapia dla dzieci Osteopata